AKÅžAM NAMAZI VAKTÄ° |
Cumartesi, 24 Åžubat 2018 00:00 | |||
AKÅžAM NAMAZI VAKTÄ°Selamünaleyküm hocam. Nasılsınız, saÄŸlığınız-sıhhatiniz iyidir inÅŸallah. EÄŸer cevaplama imkânınız olursa bir sorum olacak. Geçen günlerde internette rahmetli YaÅŸar Nuri Öztürk hocanın bir programını seyrediyordum. Kendisi "Ramazan ayında Peygamberimizin, akÅŸam namazını cem-i ÅŸartlarda yani yatsı namazıyla birlikte kılınması gerektiÄŸini, akÅŸam vaktinin çok kısa olmasından dolayı. Bu sebeple de peygamberimizin; sadece Ramazan ayında akÅŸam namazını yatsı namazıyla birlikte kılınmasını, hatta iftar sofrasında kimsenin bekletilmemesini istediÄŸini, kılanların da yatsı namazıyla birlikte akÅŸam namazının iadesini istediÄŸini" söyledi. Bu olayı ilk defa duyduÄŸum için size de bir danışayım dedim hocam. Saygılarımla,.. Cevap: Merhum YaÅŸar Nuri Öztürk'ün kaynağını bilmem. Ancak Kur'ân'da üç namaz vakti açıkça belirlenmiÅŸtir. Bunlar gecenin önünde kılınacak akÅŸam namazı, gecenin sonunda kılınacak sabah namazı ve gecenin ortasında kılınacak teheccüd namazı. Kur'ân'da yatsı namazı diye bir namaz zikredilmez. Ä°ÅŸa namazı geçer ki işâ yatsı deÄŸil, akÅŸam demektir. Yusuf Suresinin16. âyetinde Yusuf'un kardeÅŸlerinin, iÅŸaen yani akÅŸamleyin aÄŸlayarak döndükleri belirtilmektedir. Âyetteki iÅŸa' kelimesi yatsı deÄŸil, akÅŸam demektir. Keza Nur Suresinin 58. âyetinde de ergenliÄŸe ermemiÅŸ çocukların anne babalarının özel odalarına girmek için üç vakitte izin istemeleri emredilmektedir: "Henüz ergenliÄŸe ermemiÅŸ çocuklarınız da izin isteÂsinler: Sabah naÂmazından önce, öğle vakti elbiÂsenizi çıkar(ıp yat)acağınız zaman ve iÅŸa yani akÅŸam namazından sonra" buyurulmaktaÂdır. Fıkıh kitaplarında iÅŸai evvel ve işâi ahîr tabiri geçer. Birinci akÅŸam, ikinci akÅŸam demektir. Ä°ÅŸte bu ikinci akÅŸama yatsı denilmiÅŸtir. Ama Kur'ân'da böyle bir bölümleme yoktur. Peygamberimiz özellikle seferlerde öğle ile ikindiyi ve akÅŸam ile de yatsıyı birlikte kılardı. Özetle akÅŸam ile yatsı birlikte kılınabilir. Ramazanlarda ise birleÅŸtirme daha bir kolaylık saÄŸlar. Din güçlük deÄŸil, kolaylıktır. Zaten zorlanarak yapılan ibadetin de pek feyzi olmaz.
|