Ä°SLÂM'DA CARÄ°YELÄ°K *** GÖNÃœL RIZASIYLA ÃœCRET KARÅžILIÄžINDA Ä°LÄ°ÅžKÄ°YE GÄ°RÄ°LEN KADIN CARÄ°YE HÃœKMÃœNDE SAYIÂLABÄ°LÄ°R MÄ°? |
Cuma, 02 Åžubat 2018 00:00 | |||
Ä°SLÂM'DA CARÄ°YELÄ°KSelamünaleyküm hocam. Aklımı karıştıran ve doÄŸru düzgün cevabını maalesef bulamadığım bir mesele var. Cariyelerle iliÅŸki. Hocam Ä°slam'da nikâh olmadan cariye ile birlikte olunabilir mi? Bazıları evet diyor, bazıları yanlış çeviri diyor. Bu konunun aslı nedir?... Cevap: Burada ihtilaf edilecek bir nokta yoktur. Cariye sahibinin mülküdür. Cariyeyi satın alan kimse onun sahibidir. Onunla iliÅŸkiye girebilir. Nikâha gerek yoktur. Satın almak veya herhangi bir ÅŸekilde ona sahibolmak zaten nikâh yerine geçer. Ayrıca nikâha gerek yoktur. Onu hem hizmetinde kullanır, hem karısı gibi onunla iliÅŸkiye girer. EÄŸer cariye hamile olup çocuk doÄŸurursa ümmü veled, yani çocuk anası olur. Artık o satılmaz. Yani adamın otomatikman karısı durumuna geçer. Osmanlı padiÅŸahlarının bir ikisi hariç hepsi cariye çocuklarıdır. Sistem böyle kurulmuÅŸtu. Hz. Peygamber'in de cariyesi vardı. Mariye isimli cariyesi, ona Ä°brahim adında bir çocuk doÄŸurmuÅŸ, bu çocuk yaklaşık bir yaşında iken ölmüştür. GÖNÃœL RIZASIYLA ÃœCRET KARÅžILIÄžINDA Ä°LÄ°ÅžKÄ°YE GÄ°RÄ°LEN KADIN CARÄ°YE HÃœKMÃœNDE SAYIÂLABÄ°LÄ°R MÄ°?
Hocam bilgilerinize teÅŸekkür ederim.....bazı konuların sizce açıkÂlığa kovuÅŸtuÂrulması-insanlığa yardım bakımından sizin Allah nezÂdinde payenizi artıracağı şüpÂheden aridir. Efendim. Denilir ki....insan ölür, iyi insanın ruhu göklere berzah alemine kaldırılır. Ceset çürür fakat acbuz-zeneb asla yok olmaz. Bu ikisi her zaman irtibat halindedirler.... Ne kadar doÄŸrudur hocam.......öte yandan çok çok af dileyerek arz ediyorum....Kur'ân-ı Kerim'de cennete girebilecekler. Ä°zahlı yazınızda....6. fıkrasında- ancak eÅŸleri yahut ellerinin sahip olduÄŸu cariyeleri---hariç bunlarla iliÅŸkilerinden dolayı da---onlar kınanmazlar------ halen Arabistan’da cariye vardır...ama örneÄŸin ülkemizde yoktur. Ancak kiÅŸi kadının hakkını vererek iliÅŸkiye giriyor yani bir cariyeye verilen ihtimamı veriyor. Bunlar da cariye mesabesinde düşünülür mü? hakkını parasını ödüyor- helâlliÄŸini alıyor- zorla deÄŸil, onun da- karşılıklı anlaÅŸma ile bu durum cariye vasfına girer mi? özür dileyerek yazdım affımı dilerim. Saygılarımla...
Cevap: Cevabını aslında kendiniz veriyorsunuz. Ama bunu açıkça yaymak fuhşa teşvik olur. Fazla bir şey söylemek istemiyorum,
Bu kadınları cariye hükmünde saymak doğru değildir. Cariye önüne gelen herkesle ilişki kuramaz. Ancak efendisiyle ilişkiye girer. Yani cariye efendisinin özel malı, bir çeşit karısıdır. Oysa meselâ genelev kadını bir saat biriyle sonra müşteri bulursa bir saat sonra başka biriyle ilişkiye girer. Onun amacı fuhuş yoluyla para kazanmaktır. Bu ise fuhuştur. Fuhuş yayılırsa toplum bozulur.
Suudi Arabistan’da cariye olduğunu söylüyorsunuz. Ben orada epey bir süre kaldım, Böyle bir şey görmedim. Artık tarihi anlamda cariyelik sistemi bütün dünyadan kalkmıştır. Çünkü cariye ancak savaşta alınan esir kadınlardan olur. Şimdi dünyada savaş tutsakları köle veya cariye yapılır mı? Bu sistem dünyadan kaldırılmıştır. Gerçeği bilmeden hüküm vermek yanlıştır.
|