BU SENE KURBANI NASIL DEĞERLENDİRMELİ? *** YOLCU NAMAZI
Pazartesi, 22 Temmuz 2013 00:00

BU SENE KURBANI NASIL DEĞERLENDİRMELİ?

SELAM'ın manaları üstünüzde olsun Sayın hocamız,

Kurban bayramı yaklaşıyor. Sünnet olan kurban kesme olayını, bu sene nasıl bir yönde değerlendirmemiz daha hayırlı olur? Araka’nda, Afrika'da Müslüman kardeşlerimiz zor durumdalar; zaten ülkemizde yeterince hayvan KURBAN edilecek.

Bu iş için ayırdığımız bir meblağ bulunmakta, bahsettiğimiz bölgelerde de Kurban kesen dernek, vakıflar vs.. Var. Gerçi bu vakıflara da güveniyoruz, ancak yapılanları Allah bilir...

Sağlık ve afiyet içinde olmanızı temenni eder, dualarınızda bizleri de hayırla anmanızı umar, ellerinizden öperiz. Saygılar-Selamlar...

Cevap: ... İşaret ettiğiniz husus çok önemlidir. Ama Güney ilçelerimize iltica eden yüzbini aşkın Suriyeli var, kurbanları orada kestirip etlerini onlara dağıtmak bence en uygun yol olur. Ama sizin işaret ettiğiniz hususlar da önemlidir. Ayırım gözetmeden muhtaç olan insanlara yardım etmek gerekir. Fakir iseler dinlerine bakmadan düşman olmayan, İslam ile savaşmayan bütün insanlara yardım etmek Peygamberimizin yoludur. Selamlar.

 


 

YOLCU NAMAZI

Saygıdeğer Hocam, Allah'ın selam ve bereketi her zaman üzerinize olsun. Ben yolculukta ve misafirlikte namazlarımı her zaman tam kılıyorum. Sünnetleri tam kılıp, öğle, ikindi ve yatsı namazlarının farzlarını 2 rek’at kılmak bana mantıklı gelmiyor. Böyle düşünmek ve yapmakla günah işlemiş oluyor muyum? Saygı ve sevgilerimle...

Cevap: Yolculukta namazları ikişer kılmak bir ruhsattır. Dileyen tam kılabilir. Aslında bu iki rek'at uygulaması da Mekke döneminin uygulamasına uymaktadır. Çünkü Mekke döneminde namazlar ikişer rek'at idi. Medine döneminde iki rek'at ilave edilmiştir. Ama Nisa Suresinin 102'nci âyetinden farz namazların ikişer rek'at olduğu anlaşılır. Ancak bu âyet sefer halindeki namazı anlattığı için yolculukta namazın ikişer rek'at kılındığını gösterir. Her ne ise sizin uygulamanız günah değil, ama Hanefi mezhebine göre isaet (hoş olmayan) bir şey sayılır. Çünkü bu davranış verilen ruhsatı kabul etmeme anlamına gelir. Sünnetin tam kılınmasına gelince: Şunu iyi bilmek gerekir ki sünnet denilen şey, Peygamberimizin kendiliğinden kıldığı namazlar veya yaptığı ibadetlerdir. Sünnetleri ikişer kılmak efdaldir. Sünnet kılmak zorunlu değildir. Dileyen kılar, dileyen farzı kılmakla yetinir. Yolculuklarda sünnet kılma şartı yoktur. Ama kılmak isteyen ille dört kılmak zorunda değildir. İsterse dört rek’atli sünneti iki rek’at kılar. Zaten Hz. Peygamber, genelde sünnetleri ikişer rek’ak kılardı.