ÂYET-EL KÜRSÎ KOLYESİ |
Salı, 02 Temmuz 2024 00:00 | |||
ÂYET-EL KÜRSÎ KOLYESİSayın Süleyman Ateş; Firmamız Âyet-el-Kürsî kolyesi satışı yapmaktadır. 1-Bize en fazla yöneltilen soru aşağıda size de yöneltilmiş olan sorudur. Bu soru ve cevabınızı sitemizde aynen yayınlayabilir miyiz? 2- Bu kolye satışından dolayı İlahiyat’ta master yapan bir öğrenciden çok ağır ve tehdit içeren bir dille yazılmış bir mail aldık. Sizden ricamız bu sitede ve bu ticarette dinen bir yanlış var mıdır? Çünkü Diyanet işlerinden 16.03 tarihinde aldığımız resmi bir yazıda da “...bu tarz takıların takılmasında bir sakınca olmamakla birlikte, bu tür uygulamaların ticarete konu yapılması uygun değildir.” diye bir yazı gönderilmiştir. Değerli yorumlarınızı öğrenmek ve varsa yanlış veya eksik yaptığımız işlerden haberdar olmak isteriz. Saygılarımızla... Cevap: Bana sorulan soru, Âyetel-Kürsî yazılı kolye ile tuvalete gitmenin caiz olup olmadığıdır. Ben de bunda bir sakınca olmadığını belirttim. Ama çeşitli âyetleri kolyeleştirip ticaret metaı hAlîne getirmek elbette doğru değildir. Çünkü Kur'ân'ın amacı süs yapılıp boyna takılması veya muska yapılıp taşınması değil, hükümlerinin uygulanmasıdır. Kur'ân âyetini kolye yapmak, tıpkı hukuk kitabını veya anayasayı kolye yapmaya benzer. Kur'ân İslâm'ın anayasasıdır. Okunup uygulanmak için gönderilmiş bir Tanrı mektubudur. Nazardan korunmak veya kolye yapılıp boyna asmak için değil. Maalesef Kur'ân'ın emirlerine hiç değer vermeyen kimseler, hattâ onunla mücadele edenler bazen bu tür kolyeler takmaktadırlar. Uzun sözün kısası, ben Kur'ân âyetlerinin ticaret metaı hAlîne getirilmesini doğru bulmam. Ama bir gerçek de var ki bunu zaten yapıyorlar, Müslümanlardan çok Çinliler yapıyorlar. Evleri süsleyen çeşitli âyetlerin yazıldığı levhalar da farklı bir şey değildir. Ama hacılar vardıkları hacdan bu tür levhalar getiriyorlar. Sizin yaptığınız haram değildir, ama hoş bir şey de değildir. Hoş olmaması, bu uygulamanın, zamanla dini bir gereklilik gibi algılanacak olması yanında bunun insanları koruyacağına inanmaktan ileri gelir. Oysa Kur'ân'ın öyle bir amacı yoktur. O insanları fiziksel hastalıklardan veya zararlardan korumak için değil, ahlak bunalımlarından, kötü davranışlardan, dejenerasyondan korumak için gelmiştir. O “Gönül dertlerine şifadır”, fizik hastalıklara değil. Onu nazar boncuğu durumuna düşürmek, Kur'ân'ı küçültmek olur.
|