NAMAZ KILMAMAK AZABA SEBEBOLACAK BİR SUÇ DEĞİL Mİ? (2) |
Pazar, 24 Mart 2019 00:00 | |||
NAMAZ KILMAMAK AZABA SEBEBOLACAK BİR SUÇ DEĞİL Mİ? (2)(...dünden devam) Cennete girmek için mânen arınmak gerekir. Arınmayan ruhlar cennete giremez. “Nefsini arındırıp yücelten kazanmış, Onu (kirletip) alçaltan da ziyana uğramıştır.” (Şems: 9-10) Mânen arınabilmek için formel ibâdet de yeterli değildir. İbâdeti, saygı ve huzur ile, duyarak ve içtenlikle yapmak lâzımdır: “1- Felâha ulaştı o mü'minler. 2- Ki onlar, namazlarında saygılıdırlar. 3- Onlar boş şeylerden yüz çevirirler. 4- Onlar zekâtı verirler. 5- Ve onlar ırzlarını korurlar. 6- Ancak eşleri, yahut ellerinin sâhibolduğu (câriyeler) hariç. (Bunlarla ilişkilerinden dolayı da) onlar kınanmazlar. 7- Ama bunun ötesine gitmek isteyen olursa, işte onlar haddi aşanlardır. 8- Ve o(mü'min)ler emânetlerine ve ahidlerine özen gösterirler. 9- Onlar namazlarını (vakitlerinde kılarak) korurlar. 10- İşte vâris olacaklar onlardır: 11- Onlar (en yüksek cennet olan) Firdevs'e vâris olacaklar, orada ebedi kalacaklardır.” (Mü’-minûn: 1-11) Âyetlerde ancak namazlarını saygı ile kılan, zekâtlarını veren, namuslarını koruyan, emânete özen gösteren kimselerin cennete gireceği vurgulanır. Namaz ise ikinci kez vurgulanır. Önce şeklen değil, ancak saygı ile namaz kılanların; sonra da öyle bir iki kez değil, sürekli olarak namaz kılanların cennete gireceği vurgulanır. Peki bunun mefhum-i muhâlifi, yani karşıt anlamı nedir? Saygı ile ve sürekli namaz kılmayan insanların cennete gitmeyeceği değil mi? Öyle ise namaz kılmamanın, cehenneme gitmeyi gerektiren bir suç olmadığını iddiâ etmek Kur’ân’ın bu açık ve vurgulu beyanlarına uyar mı? Yalnız şunu da belirtmek gerekir ki Allah’a hiçbir şey vâcib (zorunlu, gerekli) değildir. Allah isterse kulunu affeder, suçluyu tamamen günahlarından arındırıp cennetine sokar. Kimse onun vekili değildir. Allah’ın af ve mağfireti de gazabına, cezasına baskındır. Yaratıkları hakkında kesin yargı O’na aittir. Biz insanlara cennet toprağı satmıyoruz ve insanları cehenneme doldurma çabası içinde de değiliz. Ama Kur’ân’ın açık beyanını çarpıtmanın da bir anlamı yoktur. İşte dünya çıkarı için Kur’ân’ın anlamını çarpıtmak en büyük vebaldir. Kur’ân’ın ifadesine göre öylelerine âhirette bir pay yoktur. ***
|