Tevrat’a tahrif girmedi mi? *** Zıhar Keffareti |
PerÅŸembe, 13 Ekim 2011 00:00 | |||
Tevrat’a tahrif girmedi mi? Hocam merhaba, eÄŸer Gazetedeki ve tefsirinizdeki yorumlarınızı yanlış anlamadıysam Tevrat'ın orijinalinde bir tahribat olmadığını, sadece Yahudi din adamlarının yanlış yorumlarıyla onu tahrif ettiklerini savunuyorsunuz. Bu sadece Hz. Musa'ya vahyedilen kısım için mi geçerlidir, yoksa bugün Kitabı Mukaddes diye okunulan kitabın tamamı için mi? Çünkü Kitabı Mukaddes'te örneÄŸin Hz. Süleyman'ın yaÅŸlılık döneminde adeta müşrik olduÄŸundan, eÅŸlerinin hatırı için baÅŸka tanrılara adaklar verdiÄŸinden bahsediliyor. Yine Hz. Davut'un, baÅŸkasının karısına göz diktiÄŸi ve kocasını ölsün diye savaÅŸa gönderdiÄŸi ve de Hz. Harun'un Yahudiler için put yaptığı söyleniyor. Bu söylenenler Kur’ân'da anlatılan yüce peygamberlik makamı için söz konusu edilebilir mi? Cevap: Kur'ân'a göre Kitap Hz. Musa'ya verilen levhalardır. Bunlar muhafaza edildiÄŸi kadar Tevrat'ın beÅŸ kitabını oluÅŸturur. Tabii yazının olmadığı uzun zaman içinde bu manuscriptlere (yazma nüshalara) müstensihlerin eliyle bilerek veya bilmeyerek bazı sözler karışmıştır. Ama geneli Musa Kitabının mesajını taşıdığı için Kur'ân onu doÄŸrulamakta ve ona sahip çıkmaktadır. Maide 45-48. âyetlere bakınız. Ayrıca Allah'ın, Zikr'i koruma altına aldığı da vurgulanır. Zikir Tanrısal kitapların ortak adı olmakla beraber en baÅŸta Musa Kitabının sıfatıdır. Ä°ÅŸte âyet: "Andolsun Zikir’den sonra Zebur'da da: ‘Arza mutlaka iyi kulÂlarım vâris olacak (bu yer onların eline geçecek)’ diye yazmıştık." (Enbiya: 105). Ama Tevrat, Musa'dan sonra gelen, çoÄŸu din adamı niteliÄŸindeki din uzmanlarının sözleri, hikmetleri, ilhamları, görüşleri, Yahudi tarihine iliÅŸkin yazılardır. Bunların çoÄŸunun insan sözü olduÄŸunu aklı başında herkes bilir. Davud ve Süleyman'a gelince Tevrat'a göre bunlar peygamber deÄŸil, kraldırlar. Kralların yanlış ÅŸeyler yapması gayet doÄŸaldır. Hatta Kur'ân'da da Davud'un yaptığı bir günah yüzünden uyarıldığı ve Tevbe etmesi üzerine Allah'ın onu bağışladığı anlatılmaktadır (Sâd: 23-25. Âyetler). Kur'ân'a göre de Davud ve Süleyman vahiy peygamberleri deÄŸillerdir. Öyle olsa Peygamber Natan gönderilip Davud uyarılmazdı. Sad Suresinin ikinci sayfasına bakınız.  Zıhar Keffareti Selamünaleyküm hocam, aÅŸağıda yazdığım gibi 60-61 gün oruç tutma konusunda bazı doktorlar sakıncalı dedi , bazıları deÄŸil dedi, bu durumda zıhar kefareti yapmam gerekirse bunu maddi olarak yaparsam günaha girer miyim hocam??? Benim en çok merak ettiÄŸim bölüm buydu. Kâmil E. Cevap: Mücadele Suresinin 4. âyetine göre zıhar yapan, bu sözünden dönerse ya iki ay üst üste oruç tutar. Bunu yapamadığı takdirde altmış fakiri doyurur.
|