AZİL VEYA DOĞUM KONTROLÜ
Cumartesi, 26 Mart 2016 00:00

AZİL VEYA DOĞUM KONTROLÜ

İyi günler hocam,

Hocam iki sorum vardı internette sorduğu doktorların verdiği cevaplarla kararsız kalan ama yüz yüze görüştüğü doktorun cevabıyla sağlığına zararsız olduğuna karar veren bir kadın için 1. sorum 

Hocam  en az 2 çocuk sahibi insanların kadının sağlığından dolayı düşük riskinin olması, kadının sağlığının riske girecek olması, ekonomik sebepler, çocuğun bakımının ve terbiyesinin çok çocukta zorlaşması gibi sebeplerden herhangi birinden ve birkaçından dolayı aşağıda detaylı şekilde yazılı olan yöntemle  doğum kontrolü

2. sorum aşağıdaki ilacı kullanan ama ilacın yumurtlamayı o kadında yumurtlamayı önlemediğinin anlaşılması durumunda aşağıdaki yöntemi kullanmaya devam etmek caiz midir??   ...Saygılarımla.

Q. ilacının gebeliği önleme konusunda en büyük etkisi yumurtlamayı önlemesidir. Bunun dışında başka etkiler de ortaya çıkar. Rahim iç tabakası kalınlığı azalır. İlaca başlamadan önceki son adet döneminde rahim iç tabakası kalınlığı 10 mm iken qlairista alınan dönemlerde 6,5 mm’ye inmiştir. Diğer yandan spermlerin rahime geçişini sağlayan rahim ağzı salgısının sıvılaşması olayı qlairista ile ortadan tamamen kalkmıştır.

Cevap: Fakirlik, annenin sağlığı, çalışma zorunluluğu gibi çeşitli sebepler dolayısıyla azletmek yani çocuk olmaması için spermlerin dışarıya akıtılması suretiyle hamileliği önlemek caizdir. O zamanın etkili ve sağlıklı yöntemi azil idi. Şimdi bugün modern tıbbın doğumu önleyici yöntemleri çeşitlidir. Hamileliği önlemek için azil caiz olduğu gibi modern yöntemler de caizdir. Bu Konuda Yeni İslâm İlmihali adlı kitabımızdan hamileliği önlemenin hükmünü okuyabilirsiniz:

E) Azl (gebeliği önleme): Azil, çocuk olmaması, yani gebeliği önlemek için inzal sırasında ayırıp dışarıya akıtmak demektir. Hz. Peygamber (s.a.v.), sahâbîlerine bu hususta izin vermiştir. Kütüb-i Sitte'nin hepsinde yer alan hadîsler azlin caiz olduğunu söylemektedir. Câbir (r.a.) der ki: "Biz Allah'ın Resulü (s.a.v.) devrinde Kur'ân nazil olup dururken azlederdik."[1]

Yine Hz. Câbir diyor ki: "Bir adam, Peygamber (s.a.v.)'e gelip: 'Benim bir cariyem var, hizmetçimizdir, su çekip hurmalarımızı sular. Kendisine yaklaşıyorum: fakat çocuk olmasını istemiyorum' dedi. Resûlullah buyurdu ki: 'İstersen ondan azlet. Zira onun için takdir edilmiş olan (çocuk varsa) yine ona gelecektir. Sonra adam geldi; 'Yâ Resûlullah sana söylediğim câriye çocuğa kaldı' dedi. Resûlullah (s.a.v.): 'Ben Allah'ın kulu ve Resulüyüm' buyurdu.’”[2]

İmâm-ı Gazâlî ve İbnu'l-Kayyim al-Cevziyye, azlin caiz olduğunu kesinlikle ifâde etmektedirler. Yalnız bunun, karı kocanın rızâsıyla yapılmasını, geçim zorluğu, evlâdı iyi yetiştirememe endişesi, annenin hastalığı, zayıflığı gibi temiz niyetler ile tatbik edilmesini; kız çocuğu olmaması veya kadının temizliğini bozan doğum, nifâs ve süt emzirme kaygısı gibi bozuk niyetlerle yapılmamasını söylerler[3].

Azil caiz olduğuna göre bugün gebeliği önleyici araçları kullanmak da caizdir. Fakat dediğimiz gibi bu iş tamamen karı-kocanın bileceği ve kendi rızâlarıyla tatbik edecekleri bir iştir. Dışarıdan baskı yapılmak, zorlanmak suretiyle yapılacak bir doğum kontrolü caiz olamaz.



 

[1] Buhârî, Nikâh, 96; Müslim, Talâk, 26, 27, 28; Tirmizî Nikâh 39, İbn Mâce, Nikâh, 30; Ahmed ibn Hanbel, Müsned: 3/309

[2] Müslim, Talâk, 25; Ebû Dâvûd, Nikâh: 48; İbn Mâce, Mukaddime: 10

[3] Bkz. Gazali, İhya, 2/65-67. Mısır, 1387/1967; İbnu'l-Kayyim al-Cevziyye, Zâdu'l-Meâd: 2/223. Mısır, 1324.