MAUN SURESİ ÜZERİNDEKİ İLGİSİZ VE AŞIRI YORUM (4)
Salı, 20 Ocak 2015 00:00

MAUN SURESİ ÜZERİNDEKİ İLGİSİZ VE AŞIRI YORUM (4)

(...dünden devam)

Hocam Yaşar hocanın bu yorumları doğru mudur.?

Burada Almanya'da devlet, otellerde restoranlarda her türlü bahşiş alınabilen yerlerde çalışanlardan alınan bahşişlerden bile vergi istiyor. Mesela düğünlerde bile evlenen çiftlere takılan hediye olarak gelen takılardan devlet burada vergi istiyor ve yakaladığından alıyor. Ara sıra birilerine gidip bir iş yapsan çalışılsa bir günlük çalışma için 50 Euro bile alınsa kanunen vergilendirmek zorunda. Bir insan kendini böyle her konuda nasıl düzenleyebilir? Düğünde takılan takının gelen hediyenin devlet istiyor diye vergisi olur mu? Herhangi birilerine gidip yardım edildi, el harçlığı alındı veya binde bir araba veya bir eşya satıldı üç beş kuruş kâr edildi restorantta isçi bahşiş alıyor, postacı bahşiş alıyor taksi şoförü bahşiş alıyor ama buradaki devlet bunlardan bile vergi istiyor. Bunların benzerleri birçok şey olabiliyor insanların ellerine oradan buradan cüzi paralar geçebiliyor. İnsanlar böyle şeyleri devamlı nasıl düzenleyebilir? Ben bu ay şundan bundan 50-100 Euro aldım ve bunları devlete bildireyim, bütün sene her an alınan ufak tefek gelirlerin sene boyunca hesabını tutacaksınız ve vergilendireceksiniz. Böyle şey ömür boyu mümkün müdür? Mümkün bile var sayılsa bunlara uymayan insanlar, kâfirlik ve müşriklikten de daha kötü mürai mi oluyorlar?

Kitleleri sömüren devleti ve halkı son kuruşuna kadar soyanlar devletten milyarlarca vergi kaçıranlar değil, her türlü en ufak kamu malına zarar veren, bir lira bile vergi kaçıran ve yere ufak bir çöp atan veya tüküren kişi bile Maun suresinin itham ettiği kişiler kâfir müşrik mürai gibi bu tip insanlar kategorisine giriyor. Tabi ki insan kul hakkının hesabını verecektir. Devletten kaçırdığı verginin hesabını verecektir, haramdır günahtır ama bu nasıl oluyor da kâfir müşrik mürai tipi insanlar kategorisine giriyor? Yani milyarlarca vergi kaçıran insan kul hakkı yemişlikten ve günahkardan da öte haram olduğunu inkar etmedikten sonra bile kâfir müşrik mürai mi oluyor? Mesela birisinin canını yakan veya parasını çalan hakkını yiyen kişi kul hakkı yemiş ve haram islemiştir, bunun haram olduğunu inkâr etmediği ve hesabını vereceğini kabul ettiği zaman imanından mı oluyor? Kâfir müşrik mi oluyor? gösteriş için namaz kılan gösteriş için iyilik yapan riyakarlık yapan bu ve benzeri şeyler Allah için yapılmadığı için müşrik münafık vs. oluyor ama imanlı bir insan yoksulu doyurmasa da yetimi itip kaksa da namazlarda gaflet içinde olsa da günahkarlıktan da öte kâfir müşrik vs., mi oluyor? Namazdaki gaflet ne anlamdadır; huşu içinde veya dalgın bir şekilde konsantre olmadan akıl başka yerdeyken namaz kılınınca gaflet içinde olunmuyor mu? Hangi insan her zaman dalgın olmadan aklı başka yere kaymadan her zaman konsantre bir şekilde namaz kılabilir?

(devamı yarın..)