Hamd *** Teravih 8 mi, 11 mi?
Pazar, 10 Temmuz 2011 01:00

 Hamd

Fatiha suresinin mealinde 'hamd' kelimesi yer alıyor, bunun anlamı nedir? Murat Özgedik

Cevap: Hamd övgü demektir. Şükürle hamd birbirine yakın anlama gelir. Yalnız şükürle hamd arasında şu fark var. Şükür bir nimetin karşısındaki övgü, teşekkürdür. Oysa hamd övülen kimseden yani Allah'tan hiç görülmese de yapılan övgüdür. O'nun yüceliklerini övmektir. Elime bir parça ekmek geçer, bunu bana lütfeden Allah'a şükrederim. Nimetin karşılığında O'nu över, O'na teşekkür ederim. Ama Boğaz'a bakarım, ormanlara bakarım, evrene bakarım, bana hayat veren, doğaya bu güzellikleri bahşeden Allah'a hamdederim. Bana özel bir nimeti olmasa da O'na hamdederim. Yani övgünün O'na özgü olduğunu söylerim. İşte budur hamdin anlamı. Bütün yaratıklar Allah'a hamdeder, O'nun yüceliğini överler.

 

Teravih 8 mi, 11 mi?

Sayın hocam. Hayırlı ramazanlar. Yazılarınızı devamlı okumaktayım. Bir yazınızda Peygamberimizin teravih namazını 8 rekât kıldığını yazmıştınız, ben de öyle kılmaya başladım. Fakat son yazınızda 2 rekât sabah namazı 8 rekât teravih ve salatı vitir namazı ile 11 rekat yazmıştınız. Buradaki 2 rekât sabah sünneti yatsıda kıldığımız sünnet mi yoksa ayrıca 2 rekât sünnet mi kılınıyor açıklarsanız memnun olurum. Saygılarımla. T.S. BOSTANCI

Cevap: Şimdi kalıplaştırılan yatsının ilk sünneti, son sünneti Peygamberimizin sürekli kıldığı namazlar değildir. Hele ilk sünneti belki çok nadir kıldığı bir namazdır. Peygamberimiz Ramazanda teravih diye bir namaz kılmadı. Namazdan sonra uyudu, gecenin ortasında kalkıp 8 rek'at teheccüd namazı kıldı. Bir rek'at de vitr kıldı. Şafak atınca da iki rek'at sünnet kıldı. Toplam 11 rek'at eder. Bunlardan 1 rek'at vitri, iki rek'at sabahın sünnetini çıkarırsanız geriye sekiz rek'at kalır. İşte sonradan bu namaza teravih denmiştir. Hz. Ayşe Peygamberimizin ne Ramazanda, ne de Ramazan dışında 11 rek'attan fazla nafile kılmadığını bildirmiştir. Sözlerimde bir çelişki veya tutarsızlık yok. Selamlar.

 

10.07.2011 - Takdir yazısı faiz

Syn. Süleyman Ateş, bu akşam faiz konulu oturumda İslam'da faizin meşruluk sınırını zamanımız ekonomi bilinci çerçevesinde fevkalade akılcı biçimde çizdiniz. Dini, bağnazlığa saplanmadan günün ekonomi anlayışının da uyum içinde olduğunu çok güzel açıkladınız. Sizi kutlarım. İslami yutturmaca bankacılık sisteminin de ne denli kandırmaca olduğunu belirtmeniz ayrıca güzeldi. Sunucu hanımın Prof. Yalçıntaş'ı sıkıştırması kayda değerdi. Saygılarımla. Hakkı Sürücü

Cevap: teşekkür ederim hakkı bey, sağolun.

 

 

   Copyright @ Süleyman AteÅŸ