ALMAN ORDUSUNDAKİ MÜSLÜMAN ASKERLERİN DURUMU (2) PDF 
Perşembe, 26 Kasım 2020 00:00

ALMAN ORDUSUNDAKİ MÜSLÜMAN ASKERLERİN DURUMU (2)

(...dünden devam)

Sorular şöyle:

1. Askerler tatbikat esnasında namaz vakti girince abdest almaya, namaz kılmaya zamanları olmazsa nasıl hareket ederler?

A) Namazları erteleyebilirler mi?

B) Su ile abdest almadan namaz kılabilirler mi?

C) Hareket halinde namaz kılabilirler mi?

2. Müslüman askerler, tüm askerler için pişirilen umumi kara­vanadan yemek yiyebilirler mi? Bu yemek Müslümanlar için özel hazırlanmıyor.

3. Asker Cuma namazını nasıl kılacak?

A) Yakında câmi yoksa,

B) Veya asker önemli bir görevde ise veya kendine izin veril­mi­yorsa,

C) Veya câmi var ama bu câmi kendi mezhebinden olan Müslümanlara âit değilse?

4. Asker kışlada kendi odasında namaz kılabilir mi? Yoksa özel bir yer ayrılması mı gereklidir?

5. Asker Ramazan orucunu nasıl tutacaktır?

A) Eğer zor işte iseler,

B) Devamlı hareket halinde iseler?

6. Asker oruçlu iken gerekirse harbe gidebilir mi?

7. Çoğunluğu Hıristiyan olan toplumlarda, Müslüman askerlerin en çok neye dikkat etmeleri lâzımdır? Özetler misiniz?

Mühim Not: Yukarıdaki soruları hangi mezhebe göre cevapladınız? Delîllerinizi kaydediniz ve sizler hangi mezhebe tâbi‘siniz.

Değerli arkadaşım Zengin Bey, sorularınızın cevapları aşağıdadır. Selâm ve sevgiler sunarım.

1. Askerler tatbikat esnasında namaz vakti girince abdest almaya, namaz kılmaya zamanları olmazsa nasıl hareket ederler?

Cevap: A) Askerler, tatbikat sırasında namaz vakti girip de abdest almaya ve namaz kılmaya zamanları yok ise, ara verildiği zaman, yani paydosta abdest alıp namaz kılabilirler.

Bu durumda bazı vakit namazları ertelenip iki vakit, hattâ birkaç vakit birlikte kılınabilir. Nitekim Hendek Savaşında Peygamberimiz, cephede öğle, ikindi ve akşam namazlarını kılamamış, yatsı vaktinde arkadaşlarını toplayıp sırasıyla namazları birlikte (cem ederek) kılmışlardır.

Yolculuk esnasında da öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazları birleştirilebilir. Burada iki yöntem mümkündür: Öğlenin vakti içinde önce öğle, sonra ikindi namazını kılmaya takdim cem’i, ikindi vakti girdikten sonra yine önce öğle, sonra ikindiyi birlikte kılmaya da te’hir cem’i denilir. Bu tür cem‘, akşamla yatsı namazları için de söz konusudur. Hanefî mezhebi dışındaki bütün mezhepler bu görüştedir. Çünkü yolculukta Hz. Peygam­ber’in cem‘ettiğine dair pek çok hadîs vardır.

(devamı yarın..)

 

 

   Copyright @ Süleyman Ateş