İSMAİL İLE İLGİLİ HURAFE (2)

(...dünden devam)

Yukarıdaki âyetlerin Mekke'de indiği, ittifakla kabul edilir. Böyle olduğuna göre peygamber'in, Arapların İbrahim'le ilişkisini Medine'de öğrenmiş olması doğru olamaz. Hz. peygamber Mekke'de iken de bazı Yahudilerle görüşürdü. AhkāfSûresinin tefsîrinde açıklandığı üzere bazı Yahudiler Peygamber’in yanına gelip giderlerdi. Hattâ onların içinde Pey­gamber’e inananlar da vardı.

Mekke'de ve Medine'de inen âyetler, Arapların, özellikle Hicaz Bölgesi Araplarının, İsmâil soyundan geldiklerine, İsmâîl'in de İbrahîm'in getirip Mekke'ye bıraktığı oğlu olduğuna inandıklarını gösterir. Ka'be'nin yanında Makām-ı İbrâhîm denen bir yer vardır. Rivayetlere göre Makām-ı İbrahim, Hz. İbrahîm'in, Ka'be'yi yaparken iskele olarak kullandığı taştır. Ka'be'nin duvarlarını ören İbrahim, taş üzerinde dura dura gûya ayak izleri taş üzerine çıkmıştır. Araplar buna böyle inanıyorlardı.

İşte Kur'ân-ı Kerîm, Araplara, ata olarak tanıdıkları ve yalnız Allah'a taptığına inandıkları İbrâhîm'in tevhid yolunu hatırlatarak onları putlara değil, sadece Allah'a duâ etmeğe, yalvarmağa yöneltmektedir.

Hz. İbrahim'in, gerçekten Mekke'ye gelip gelmediği, Arapların atası olup olmadığı meselesi ise tartışma konusudur. Kitabı Mukaddes'in Tek­vin Sifrine göre İbrahim'in karısı Sara, kısır olduğu için kocasını, cariyesi Hacer'le birleşmeğe yöneltir. Hacer'in doğurduğu çocuk epey büyüdükten sonra çok kocamış olmasına rağmen Sara da bir çocuk doğurur. Kurala göre İbrahim'in tahtına varis olması gereken büyük oğlu (İsma'îl'i) kıs­kanan Sara, kendi cariyesi olan Hacer'i ve oğlunu kentten uzaklaştırmasını kocasından ister. Önce Sara'nın bu isteğini hoş görmeyen İbrahim, Allah'ın vahyi üzerine kabul eder ve Hacer'le çocuğunu götürüp Faran'a bırakır. İsmail Mısır'lı bir kızla evlenir. Tevrat'ın ifadesinden, Faran'ın Şeba Kuyusu çölünde olduğu anlaşılmaktadır (Âli 'İmran Sûresi: 59).

Tevrat'ta İbrahim'in Mekke'ye gittiğine bir işaret yoktur. Ancak Mu'­cemu'l-Buldan'da bazı âlimler, Faran'ı, Mekke civarında sıra dağlar olarak gösterirken Kudâ'î, Farân'ın ve Tûr'un, Mısır dağlık yerleşim böl­gelerinden olduğunu söylemiştir. AncakHz. peygamber zamanında İbra­him'in, karısı Hacer'le oğlu İsma'îl'i Mekke'ye götürdüğünü anlatan Tevrat nüshaları veya şerhlerinin olması ve bunların zamanla ortadan kalkması muhtemeldir.

(devamı yarın..)

 

 

   Copyright @ Süleyman Ateş  

 

  • images/rokslide/1001sorudaislam_macro.jpg
  • images/rokslide/KurandaAllahVeInsan_macro.jpg
  • images/rokslide/SoruCevap2_macro.jpg
  • images/rokslide/SoruCevap4_macro.jpg
  • images/rokslide/SoruCevap5_macro.jpg
  • images/rokslide/YeniMeal_macro.jpg
  • images/rokslide/ansiklopedi_min.jpg
  • images/rokslide/bir_omur1_macro.jpg
  • images/rokslide/bir_omur2_macro.jpg
  • images/rokslide/die_ziele_macro.jpg
  • images/rokslide/divani_sirri_macro.jpg
  • images/rokslide/duamecmuasi_macro.jpg
  • images/rokslide/evrensel_mesaj_macro.jpg
  • images/rokslide/gercek_din_bu1_macro.jpg
  • images/rokslide/gercek_din_bu2_macro.jpg
  • images/rokslide/gonulnurlari_macro.jpg
  • images/rokslide/gor_alemin_macro.jpg
  • images/rokslide/guncel_tart_macro.jpg
  • images/rokslide/haram_eylem_macro.jpg
  • images/rokslide/hudayi_baba_macro.jpg
  • images/rokslide/hzmuhammed_hayati_macro.jpg
  • images/rokslide/ilahi_ask_macro.jpg
  • images/rokslide/ilahi_din_rb_macro.jpg
  • images/rokslide/ilmihal_macro.jpg
  • images/rokslide/insanveinsanustu_macro.jpg
  • images/rokslide/irfansofralari_macro.jpg
  • images/rokslide/isaritefsir_macro.jpg
  • images/rokslide/islamda_kadin_macro.jpg
  • images/rokslide/islamtasavvufu_macro.jpg
  • images/rokslide/kadirizikir_macro.jpg
  • images/rokslide/kuranda_nesh.jpg
  • images/rokslide/minberden_ogutler_macro.jpg
  • images/rokslide/namazsuretefsir_macro.jpg
  • images/rokslide/peygamberler_tarihi_macro.jpg
  • images/rokslide/sorucevap6_macro.jpg
  • images/rokslide/tefsir_macro.jpg