NAMAZ KILARKEN SURE SIRASI
Perşembe, 10 Aralık 2015 00:00

NAMAZ KILARKEN SURE SIRASI

Namaz kılarken Fatiha suresinden sonra okunan surelerin bir sırası olduğu, bu sıraya göre okunmazsa namazın mekruh olduğu söyleniyor. Eğer sıra ile okumayıp sıra atlayarak okunacaksa arada 1 sure atlamak yerine 2 veya daha fazla sureyi at­layarak okumak gerektiği söyleniyor. Bunun gerçekten sırasıyla okumak gibi bir zo­runluluğu var mı? Kime göre bu sıralama? 1 sure atlayarak okunursa atlanan surenin önemsenmediği gibi olacağı söyleniyor ama bu mantığa göre düşünürsek 2 sure at­layarak okuyunca atlanan sureler önemsenmemiş olmuyor mu? Hocam değerli görüş­leriniz ve yardımınız için şimdiden teşekkür ederim. Hayırlı günler.

Cevap: Bunlar kılı kırk yarmaya çalışıp dini ayrıntıya boğan fıkıhçıların görüşledir. Bir kere unutmaktan ötürü günah ve sorumluluk yoktur. Kasıtsız yapılan hatalardan sorumluluk yoktur. Kur'ân "Bile bile yaptığınız işlerden ötürü Allah sizi sorumlu tutar", "Yanılarak yaptığınızdan ötürü surumlu olmazsınız" buyurmaktadır. Kim Kur'ân'ı veya sureyi küçümseyerek sure atlar? Birinci rek'atte Kadr Suresini okuyan kimse, ikincide Beyyine suresini okursa Beyyine Kadir Suresinden uzun olduğundan pek uygun olmaz. İkincide Beyyine Suresini (yani bir sure atlayarak) Zelzele Suresini okuyan kimse Beyyine Suresini küçümsediği için değil, birinciden daha uzun olduğu için atlamıştır. Bunun küçümseme ile ilgisi yoktur. Kaldı ki böyle bir sure atlayarak okumanın mekruh olduğu Peygamber görüşü değildir. Fıkıhçıların görüşü de ancak görüş sahiplerinin kendilerini bağlar. Peygamber'den başka hiç kimsenin görüşü din değildir. Ayrıca asıl Kur'ân surelerinin sırası iniş tarihine göre olan sıralamadır. İniş tarihi esas alınırsa fıkıhçıların sıralama hakkındaki görüşleri buz üzerine yazı yazmaya döner. Namazı kılın da Kur'ân'ın neresini okursanız okuyun. Kur'ân'a göre neresi kolayınıza geliyorsa öyle okuyun.